Det är nu eller aldrig

Jag har kommit fram till att jag måste ändra planer och regler. Jag har försökt väldigt länge, men jag ser fan inget resultat på mig själv. Jag får panik. Jag får ångest. Jag vill inte leva livet. Tro inte att jag överreagerar nu, eller, tro vad ni vill, men JAG vet att JAG inte överreagerar iaf. Det jag ville säga var att jag inte vill leva livet. Men jag vet att det skulle vara halvt egoistiskt av mig att lämna jorden för att jag mår dåligt. Dels ja, dels nej, i och för sig. Jag vill inte göra människor som jag älskar ledsna, men samtidigt är det jobbigt att leva livet. Varje dag är jobbig. När man vaknar på morgonen vill jag bara ligga kvar under täcket. Om jag istället vore smal och fin skulle det vara så mycket lättare att gå upp.

Det är just detta jag ska ändra. Det är nu eller aldrig. Jag ska en gång för alla bli smal och fin! Då kommer jag vilja leva livet. Jag är så rädd att jag annars en dag VÄLDIGT SNART kommer att gå under.

Alltså, följande "regler" måste jag förhålla mig till:
- Jag får inte äta frukost, inte, inte, inte!
- Till lunch får jag ENDAST äta fruktsallad, broccoli eller keso med salladsblad
- Till kvällsmat får jag ENDAST äta två äpplen med kanel och typ dricka te (varför ha energi när man ska lägga sig?)

Jag måste bara säga att DET känns redan alldeles för mycket. Till en början (detta året) ska jag inte äta den där lunchen, utan det börjar gälla nästa år. Om jag dock känner att jag klarar mig utan den vore det kanonbra.

Fortsättning regler:
- En morgonpromenad varje morgon på 1 h
- En kvällspromenad varje kväll på 1 h
- Sittups morgon och kväll, 15*3
- Ett träningspass varje dag
- Jag får ABSOLUT INTE ÄTA efter 18.00
- Om jag är påväg att äta något då jag inte får ska jag gå en promenad
- Jag ska dricka mycket vatten varje dag (åtminstone försöka)

Det som INTE är med i matväg under "regler" får jag INTE äta.

Jag lovar alla er som läser min blogg, att jag ska följa dessa regler. Okej?
Jag lovar er att jag ska följa mina regler.

Om ni har någon bra idé på hur jag ska straffa mig om jag bryter mot mina regler så skriv gärna en kommentar. Även fast jag inte får bryta mot mina regler.

Tycker ni detta verkar bra? Skriv gärna en kommentar eller två..

Jag vill så gärna. Jag vill se förändring. För just nu spyr jag på mig själv.

Det enda jag vill är att jag ska bli smal.
Ska det vara så svårt?
Jag vill.
Och jag ska bevisa att min vilja är stark.
Jag kan, om jag vill.
Smalt ska det vara.
Smalt är fint.

Egentligen vill jag inte äta mat förrän på typ söndag. Det ska jag inte heller göra. Eller vänta! Jag ska inte äta något förrän på nyårsafton, vilket är på måndag. För då måste jag tyvärr äta lite. Sen börjar mina matregler nästa år. 1 januari. Men imorgon börjar mina träningsregler och de övriga reglerna.

Låter det bra?

Det tycker jag.

Nu ska jag bara hålla dem också.

Om jag håller mina regler så tillåter jag mig att blogga varje dag, men om jag bryter dem så får jag inte blogga på en dag. Med andra ord så vet ni när ni ska skälla på mig.

Men jag ska försöka hålla mina regler.

Jag lovar att hålla mina regler.

Kommentarer
Postat av: j

får man fråga hur mycket du väger nu och hur lång du är? har uppfattat det som att du inte alls är smal, men är man anorektiker så ser man kanske sig som "tjock" oavsett hur smal man är eller hur lite man väger?

2007-12-27 @ 01:14:44
Postat av: Elin

Hej! Jag förstår hur du känner dig, jag är lite i samma sits. Mitt enda tips till dig som verkar vara det enda som funkar för mig är att inte tänka för mycket på regler, jag försöker bara "glömma bort" mat och göra andra saker. Tänk på att du kan bränna kalorier när du gör annat, t.ex. städar, diskar och sånt istället för att ta en promenad, jag hade det som ett slags tvång förut, men det funkade inte alls.
Take care

2007-12-27 @ 01:22:23
Postat av: emma

bara så att du vet så är det vetenskapligt bevisat att personer som äter frukost har lägre BMI än personer som inte gör det! Dessutom så är det bättre att äta tre gånger per dag, även om det bara är något litet, en morotsbit eller så, bara för att hålla igång fettförbränningen i kroppen..
så jag tycker absolut att du ska äta frukost!
ifall du verkligen bara vill äta två gånger per dag är skulle jag ha hoppat över kvällsmaten, det är ju bara onödig energi egentligen, man ska ju bara sova liksom. kram

2007-12-27 @ 15:59:11
URL: http://thisise.blogg.se
Postat av: Jempa

Chokladkakor till frukost, glass till lunch och pommes frites till kvällsmat. vad tror du om det?

2007-12-27 @ 16:48:23
Postat av: Katrin

Jag har sällan läst något så ledsamt och sorgligt som denna blogg och kommentarerna till den. Sluta fokusera på din egen person. Se på människorna och världen omkring dig och gå dit ut!!! Upptäck människors glädje, värme och vänskap och lägg allt sjukt vikttänkande bakom dig - det gäller också alla er andra som undrar hur man gör för att spy. Välkommen till världen. Alla goda krafter behövs där ute.

2007-12-27 @ 20:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0