En liten dikt, eller något

I några år har tankarna existerat
I 7 månader har jag kämpat
Kämpat för att orka med varje dag
Kännt tårarna rinna nerför kinderna
Känt ångesten komma krypandes
Känt hur jag velat ta steget över till andra sidan
Jag förstår inte hur jag har orkar kämpa
Kämpa så länge
Jag menar, 7 månader är jäkligt länge
Och speciellt när jag verkligen vet hur jag har haft det
Tårar
Skrik
Ångest
Panik
Självmordstankar

Inte trodde jag att jag skulle bli fast i ätstörningsträsket och dras ner sakta men säkert.
Jag
Jag som var den glada lilla tjejen
Tjejen som log
Hon som log äkta
Hon som skrattade
Hon som var lycklig
Hon som njöt av mat
Hon som inte alls hade ångest efter att ha ätit
Hon var jag

Nu är jag någon annan

Jag gillar inte det, samtidigt som jag gillar det. Låter knepigt.

Hade velat att en person på denna jord ska veta.
En.
Men det går inte.
Även fast jag vill berätta.
Så nej, det går inte.
Personen skulle aldrig förstå.
Personen skulle aldrig orka.
Personen kanske inte skulle vilja förstå.


Det är grymt jobbigt, men jag ska gå ner minst 10-15 kilo. Det ska jag. Jag måste.

Jag ska väga 50 kilo mina vänner. Och det snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0