Få kalorier, det är bra det

Åt ingen frukost eftersom jag vaknade så sent idag... Min lunch vid 13.00 bestod istället utav 1,5 makrillfilé och vindruvor.. Vindruvor är gottegottgott...

Vet ni vad jag åt till kvällsmat dårå?
Ett litet paket med keso.
Därefter åt jag 3 (tror jag det var) äpplen och lite vindruvor igen..

Det är en bra kvällsmat, tycker jag. Även om jag kunde skippat frukten.

Är jag duktig, eller är till och med detta för mycket?

Någon som kan svara på följande frågor?
- Är makrillfilé onyttigt eller nyttigt?
- Är vindruvor onyttigt eller nyttigt?

God natt kära läsare. Varför kommenterar ni inte så mycket? Kommentera gärna.. Det peppar.

Kommentarer
Postat av: Sara

Skriv gärna hur du tränar också :)

2007-08-18 @ 12:19:44
Postat av: Sofia

Vindruvor består bara av vatten och makrillsfiléer har jag ingen aning om. Men, är du medveten om att du skulle gå ner mer om du åt regelbundet och lite mer ordentligt? När man svälter sig själv lagrar kroppen det lilla fett det får och utnyttjar det till max. Om du skulle äta ordentligt och TRÄNA bort fettet skulle det ge bättre resultat.

2007-08-18 @ 18:41:35
Postat av: Susanna

Makrillfileer är nyttigt precis som all fisk överhuvudtaget. Vindruvor är ju en frukt och innehåller olika vitaminer och mineraler, så det är också nyttigt. Allt som du ätit idag enligt vad du skrivit, är nyttig mat...men som du säkert själv vet (och som det inte hjälper att man vet när man lider av ätstörningar) så är det ju alldeles för lite. Instämmer i Sofias inlägg här ovan om att försöka äta mer och träna.

2007-08-18 @ 19:39:23
Postat av: s

fast vindruvor är såå nyttiga. typ mer kalorier än andra frukter faktiskt. käka äpplen, dom har längst mättnadskänsla och minst kalorier. päron är bra också. däremot vindruvor och ananas innehåller ovanligt många kalorier för att vara frukter ;P

2007-08-18 @ 19:42:56
Postat av: anna

en vindruva innehåller cirka 2- 3 kcal.
ananas? jaså, jag har hört att det är bra!

2007-08-19 @ 11:30:01
Postat av: Anonym

banan är också NO NO

2007-08-20 @ 23:32:21
URL: http://ibebeautiful.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0