Nya regler, bra eller dåliga?

Solrosfrön var enligt en som kommenterade skit att äta.. Så det blir inte solrosfrön för min del mer. Inte heller bullar, men ibland tar bara handen en bulle och trycker in den i käften. Sen är ångesten där. Har tänkt på lite nya regler som jag bara måste följa om jag ska nå mitt mål. Ge gärna synpunkter på vad du tycker om reglerna, och om jag fått något helt om bakfoten som jag tror är nyttigt, men som inte är det. Och ge gärna egna tips på mat och träning.

Jag får äta:
- Nutrilett bars (jordnöttsmak är godast)
- Ett litet minikeso-paket
- Smoothie (hallon och vaniljyoughurt)
- Salladskesorullar (något jag kommit på.. men inte testat, bild och beskrivning kommer!)
- Frukt (endast äpplen och passionfrukt)

Ge gärna tips på mer nyttigheter!

Träning:
- Morgonpromenad á 30 minuter varje dag
- Gym varannan dag
- När jag inte går till gymet så ska jag antingen powerwalka en timme eller träna spinning/gympa etc.
- Sittups morgon och kväll 15*3

Ge gärna tips på andra bra träningsformer!

Verkar detta bra?

Kommentarer
Postat av: A

usch jag hatar också när handen styr hjärnan och inte tvärtom.
jag måste säga att nutrilett bars, alltså som det står "snack" på är precis som vanligt godis. det är inte nyttigare eller onyttigare utan istället en undanflykt för en bantare att äta dom ändå just för att dom kommer från nutrilett. men är det själva måltidsbarsen du menar så är dom nyttiga, visst men grejen är att dom ska ersätta en måltid och inte ätas som småsnask, så kom ihåg det :) men jag kan tipsa dig om en sak :} nutrilett har även pulver i påsformat som man blandar ut med vatten och tar istället för måltid också. dom innehåller 100 kcal/st och är supergoda :D Frukt skyndar även upp ämnesomsättningen så det är bra om du äter mer. Vattenmelon, jordgubbar, hallon, päron, kiwi, alla citrusfrukter och plommon är jätte bra för både vitaminbrist, som du garanterat kommer få om du inte äter dessa, som leder till håravfall, trasiga naglar och skabbig hud med mer :D och det vill du väl inte ha? ;D
annars tycker jag att ditt träningsschema verkar bra. det känns lite elakt och dumt på något sätt att komma med värsta komentarerna på allt du skriver ;p jag vet inte varför. men ta det inte som negativ kritik, utan konstruktiv :D du är söt och duktig så keep up the good work. I love your blogg ;D den inspirerar mig varje dag. <3

2007-08-25 @ 16:15:38
Postat av: A

hahah nej gud va elak jag känner mig som rättade dig och höll på så mycket i min förra kommentar ;p jag tänkte bara säga att du verkligen inte får ta det så. vi sitter i samma båt och jag som haft ätstörningar i flera år förstår exakt hur du har det. det är hemskt samtidigt som det är underbart, så försök fokusera på det underbara <3
Puss!

2007-08-25 @ 16:21:25
Postat av: C

Om du äter lagad mat kanske handen inte tar den där bullen utan att du kan säga ifrån...Nutrilett bars är inget bra alternativ, du kommer bara bli sjukt hungrig sen..och vad händer då? Du äter en massa "förbjuden" mat och sen var allt slit i onödan!
Träningen tycker jag verkar helt okej, men för att orka det där funkar det INTE med svältkost, du kommer bara att bryta ner musklerna. Annars är det bra träningsformer =)
Ett sista tips, försök göra något som du mår bra av och tycker är roligt så kanske du inte tänker lika mycket på mat, träning och hur jobbigt allt är. Det fungerar allra bäst! Lycka till! Kramar

2007-08-26 @ 12:02:34
Postat av: Julia

Precis som C skrev så orkar man ju inte träna när man inte äter, iaf inte jag. Jag promenerar jättemycket, det funkar bra för mig, det är det ända jag orkar :S Om man orkar så låter det ju jätte bra så som du gör! Lycka till!!

2007-08-26 @ 14:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0