Onödiga kalorier ger stor ångest

Jag slängde i mig glass förut.
Inte en.
Utan två.
Onödigt.
Nu har jag ångest.
Konstigt?
Nej, inte med tanke på hur jag ser ut.

En dag som denna orkar jag inte ens ge mig ut på en promenad.
Jag orkar inte göra något.
Bara sitta på mitt rum.
Bara ligga under täcket och tänka.
Tänka på den där perfekta kroppen som verkar vara så långt borta.
Varför äter jag?
Varför äter jag när jag mår som jag mår?
Varför äter jag när jag vill bli smal?
Jag får ta mig tusan sluta äta om jag ska nå mitt mål snart!

Sluta äta helt.
Det är nästan bud på det.

Jag orkar inte mer.
Ta mig över till den andra sidan. Snälla.
Jag vill inte vara kvar på jorden mer.
Jag vill inte.
Snälla, ge mig vingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0