Att stå emot

Jag är så himla glad att jag kunde stå emot chokladen igår. Ibland är jag så himla svag känns det som, främst under kvällar.. Igår skrek verkligen den där dumma chokladen "KOM OCH ÄT MIG!". Jag var så jättenära att gå och ta den och äta upp den, men jag gjorde inte det och det är jag så himla glad för att jag inte gjorde. Om jag hade gjort det hade jag säkert ätit något mer eftersom jag känt att jag redan syndat. Det är mycket lättare att låta bli om man inte börjar äta.

Att må bra/dåligt, inte äta och vara smal.
Att må dåligt, äta och vara tjock.

Vad väljer man? Det första såklart.

Kommentarer
Postat av: C

Eller kanske att må bra, äta och vara normal!

2007-12-08 @ 14:58:43
Postat av: Fioona

Åh, vad glad jag blir för din skull att du faktiskt stod emot! =) Man känner sig så duktig då! Och det är då man ska skämma bort sig själv så att man känner att man
faktiskt har gjort något bra! Ta ett bad, eller gör en ansiktmask eller en hårinpackning! =) Man känner sig så fräsch efteråt!! (även om man inte är nöjd med vikten) Man får se de små sakerna som är bra! =) Själv älskar jag att ta en lång dusch efter att jag har tränat och skrubba huden så att den blir alldeles len och sen smörja in mig! Då känenr jag att jag verkligen har gjort något nyttigt! och så håller jag mig sysselsatt och äter därför inte! =)

2007-12-08 @ 20:55:07
URL: http://fioona.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0