Jag lever

Det är den 31 december 2007. Jag lever. Jag har jävligt länge sagt att den 30 december 2007 skulle jag lämna jordelivet. Men jag är kvar. Svaret är nog att jag är för feg för att ta steget och dels för att det inte finns något säkert sätt, och för att jag inte vill göra mina nära och kära ledsna, även om det skulle vara skönt för dem att slippa mig. Jag är otrevlig, dum och ful. Men jag lever och jag sitter här och gråter nu. Kommer jag att orka med ett år till? Ett år med ångest och tårar? Hoppas det blir bättre än 2007 för det är det värsta jag varit med om. Och det värsta är att jag kämpat för att överleva varje dag, jag har försökt vara glad. Men framförallt kämpat emot det vi kallar för mat. Vi hörs imorgon, eller senare idag. God natt. 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är tråkigt att höra att du inte längre vill leva. Men jag lovar dig att det finns nära och kära som skulle bli otroligt ledsna och förbannade om du skulle ta ditt liv. Det finns de som bryr sig väldigt mycket om dig, jag känner inte dig men blir väldigt berörd av det jag läser och hoppas att du tänker om.. Du får gärna ge mig din mailadress om du vill prata av dig med någon oberoende. Kramar/ Jenny

2007-12-31 @ 00:34:19
Postat av: andrea

jag önskar att jag kunde väcka dig.
du är sjuk...

jag har varit det.
det är inte värt det.

jag ville inte leva längre... jag trodde aldrig att jag skulle vara lycklig igen.

men idag är jag mer är lycklig. jag ser något vackert i livet varje dag.

välj livet... inte döden.

massor med kramar och kärlek
andrea

2007-12-31 @ 02:57:19
URL: http://andreastockholm.blogg.se
Postat av: andrea

jag vet att det inte känns som att det kan bli bra.

men det kan det.

jag lovar.

du måste tro mig.

2007-12-31 @ 03:00:19
URL: http://andreastockholm.blogg.se
Postat av: andrea

Du kommer inte vara lycklig när du nått ditt mål.
Då kommer du att ha ett nytt mål som du måste nå.
Man blir aldrig lycklig av att leva i framtiden.

Du lever nu.
Det finns ingen annan tid att leva i.
Är du inte lycklig precis nu,
kommer du aldrig att bli lycklig genom att uppnå någonting annat.

du måste jobba med dig själv som du är idag.
du måste kunna älska dig själv precis som du ser ut idag.

Kramar
Andrea

2007-12-31 @ 07:49:07
URL: http://andreastockholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0