Konsten att försöka sova

Jag ville inte stiga upp idag. Jag vaknade riktigt tidigt, och var jättepigg, men jag tvingade mig själv att försöka somna om, och det gjorde jag... Tur det, jag hade inte orkat med en sån lång dag.. Nee.. Så jag vaknade för en liten stund sen istället. Jag har inte ätit något än. Jag vaknade med magont, men det gör jag ofta när jag har ätit något strax innan jag la mig dagen innan, och gissa om jag gjorde det igår? Ja, det var ju julafton..

Jag kan inte förstå att julaftonen igår var så hemsk som den verkligen var. Det går inte att förklara. Men inom mig pågick ett krig, jag slogs mot ångesten och paniken av att fira jul med massa mat och "glädje".. Egentligen hade jag bara velat springa till mitt rum och vara där resten av dagen och alla andra dagar efter det. Det var hemskt. Men nu pratar vi inte mer om det..

För övrigt ska jag bara vara hemma idag, och ikväll. Många brukar festa på juldagen, men jag varken orkar eller vill. Dels för att jag inte vill dricka massa kaloririka drycker och dels för att jag inte klarar av att visa mig ute när jag är såhär tjock.. Dessutom blir allt mycket värre med alkohol i kroppen, och jag orkar inte känna ännu fler tårar forsa ner längs kinderna..

Jahapp, snart är det nytt år... men ärligt talat vet jag inte om jag vill ha ett 2008. Jag vet inte om jag vill vakna upp till ett nytt år. över 360 dagar. Hur ska jag stå ut? I januari var det ett år sedan jag började kämpa så otroligt mycket. Det var då det blev riktigt jobbigt. Hur har jag stått ut? Suck..

Jag kommer nog att spendera de kommande dagarna i mitt rum, med låst dörr, framför teven och med varannan vatten och varannan te med mjölk i handen. Och en promenad på kvällen varje dag förstås.

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0