Vad ska jag äta? Räcker en gång om dagen? Hur mycket kalorier innehåller det? Är det okej? Lämna en kommentar.

Ibland har jag funderat på att inte äta något alls på en vecka. Men många gånger bryter man dem planerna. Oavsett om det är den första eller tredje dagen. Därför tänkte jag att det kanske är bäst att tillåta sig äta en liten måltid per dag? En nyttig sådan måltid. Typ strax innan 18.00 varje kväll. Och innan under dagen endast dricka vatten och i värsta fall äta en frukt.

Är något av detta bra mat att äta en gång/dag?

- Tomater med mozarellaost.
- Broccolli med någon dressing (inte sån fet dressing) eller/och ketchup
- Havregrynsgröt med kanel
- Mannagrynsgröt
- Äpplen med kanel (typ 2-3 äpplen)
- Salladsblad, mini keso och paprika

Är något av detta riktigt kaloririkt och som jag därför bör strycka från matlistan?

Jag hade helst velat skippa mat en hel vecka och ligga under mitt täcke, men någonstans säger någon att jag bör äta ett mål om dagen i alla fall. Men jag vet inte?

Lämna gärna en kommentar.


Kommentarer
Postat av: faker

ketchup kan ju vara lite halvt onyttigt eftersom det är massa socker, men du kanske äter sockerfri? dessutom är det kanske inte så farligt med så lite. Jag vet inte, kanske borde hållakäft ist ;)
Äppel med kanel! Hur kan jag inte ha tänkt på det? Lätt min frukost imorgon.

2007-12-18 @ 20:34:06
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: faker

hmm, vet inte riktigt vad du menar. Menar du någon mat eller ngt slags "medel" typ :P ?

2007-12-18 @ 20:44:15
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: Anonym

Mozzarellaost är 40% fett.. nästan som rent smör.

2007-12-18 @ 20:49:42
Postat av: Orvar

du fattar väl att du inte kan äta nånting???? INGENTING alls. Inte en enda brödsmula vill jag veta av. Du blir fet av mat.

2007-12-18 @ 21:07:15
Postat av: trams

ren trams, du är den mest blåsta människa ja hört talas om..ni såkallade anorektiker fattar ingenting! ni kommer dö om ni fortsätter såhär..ren fakta! går inte att vara utan mat o sen träna hysteriskt..kroppen orkar inte mer bara så ni vet! lär er lite om hur kroppen fungerar innan ni exprimenterar på de här viset..försöker ni få uppmärksamhet genom dom här trams bloggarna? SÖK HJÄLP!

2007-12-18 @ 21:22:31
Postat av: Orvar

Du kan inte bara bajsa, du måste äta också

2007-12-18 @ 21:24:55
Postat av: emma

Åh, jaaa äppelskivor med kanel är såå gott, min standarmat!
Mannagrynsgröt är inte speciellt nyttigt, satsa på havregryn isf! med kanel, som ökar ämnesomsättningen.
broccoli är braa! och sparris, fast det är väl bara jag som gillar att käka, haha.
kram på dej!

2007-12-18 @ 23:11:22
URL: http://thisise.blogg.se
Postat av: me :)

när jag går i skolan brukar jag inte äta någonting på hela veckan eller åtminstonde försöka men jag brukar dock äta frukost dels för att det är det viktigaste målet på dagen och dels för att det sätter igång ämnesomsättningen och sedan är det det målet maan förbränner under dagen! :D

2007-12-19 @ 14:00:38
Postat av: emma

en tonfiskburk är också bra, du verkar inte få i dej så mycket protein. tonfisk innehåller inte mycket kalorier, och en burk är perfekt liten för en middag! kram

2007-12-19 @ 20:50:06
URL: http://thisise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0