Precis så

304017-5

Kommentarer
Postat av: fia.

Upp med hakan sweetie.
Lyssna på mig. Visst är det bättre att du får i dej 90kcal från havregrynsgröten än att du hetsäter på kvällen. Tycker du ska käka lite frulle, en morot (25kcal) eller en fiberknäckemacka så du håller dej mätt ett litet tag. Frukosten får dessutom igång ämnesomsättningen, den vill du väl inte förlora?
Sedan kan du dricka vatten, té, kaffe, whatever. Och så ett litet mål om kvällen typ gröt då.
Å slipper du hetsätningen i alla fall. Du kan ju köra det här till att börja med.

Vad hetsåt du förresten?

2007-11-28 @ 07:31:41
URL: http://matmissbruk.blogg.se
Postat av: Me

Du har rätt. Men det är så jobbigt att äta tycker jag. Jag vill liksom inte äta.. Idag har jag inte ätit något än. Jag vill liksom ej.. :/ Men det är kanske bäst att äta något litet ändå? Går kaffe bra? (observera att jag har i massa mjölk) ... Igår åt jag typ en burk majs, 3 mackor med en onyttig röra på, choklad, en knäckemacka med röra.. Äh, hemskt.. Och jag som hade klarat mig under dagen med två kaffe och läkerol. FAN. Jag får kanske börja med att äta gröt på kvällen. Innan klockan 18 då. Varje dag? Och inget annat under dagen, förutom kaffe då. Men det känns så mycket.. :(

2007-11-28 @ 15:14:47
URL: http://www.behindthesmileonmyface.blogg.se
Postat av: fia.

Jo. Vet att det känns svårt att äta på dagen när man känner att man klarar att hålla emot. Jag måste ofta trycka i mig mat trots att jag känner att jag skulle klara av att inte äta.
Men lyssna. Bättre att äta väldigt lite urspritt på dagen än att trycka i sig en massa skit på kvällen.
Då. Då kommer du gå upp i vikt gumman. För kroppen ställer in sig på svält så fort du inte ätit på ungefär 4 timmar och då kommer den istället för att förbränna, de där kalorierna du hetsätit på kvällen, att lagra på sig dom.

Vet att jag låter som en av dom som är emot att svälta sig själv och grejer nu, men det är jag inte. Jag är själv bara rädd för att hetsäta och om mn ätit lite under dagen så lägger den inte på lika mycket om jag skulle råka eftersom kroppen inte är inställd på svält längre.
Och att gå upp i vikt skrämmer mig extremt.

Det här sättet är bara tillfälligt tror jag. Tills jag fått hundra procentig koll på mig själv.

2007-11-28 @ 15:41:55
URL: http://matmissbruk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0