3 kilo på 10 dagar?

Du som skrev att du ville vara med och "tävla" och försöka gå ner 3 kilo på tio dagar. Låt oss inte kalla det tävla, men peppa varann till att nå vårt gemensamma mål? Från och med vilken dag ska vi köra?

Idag har jag ätit bra. Och lite. Har stått emot sådant som jag många av de senaste dagarna inte stått emot. Men nu jävlar. Smalheten är godare att se än vad maten smakar. Det ska bli skönt att krypa ner under täcket nu, utan att ha gett efter för mat när magen kurrat av hunger.

Är det bra att börja en dag med te och strunta i mat till frukost? Promenad, te, liten och nyttig lunch, träning, knappt någon kvällsmat. Så ska det fan va.

15 kilo ska bort!

Jag ska bli smal. Då mår jag bra. Jag mår inte bra nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

håller med, vikntminskning är vackert

2007-10-26 @ 20:58:29
URL: http://ibebeautiful.blogg.se
Postat av: Frökenk

Jag lovar, om du håller dig i några dagar (utan mat, men drick mkt vatten) så kommer hungerskänslorna försvinna. Helt. och det är underbat. Kör på! Du klarar det. Och känslan av att vara "lightheaded" och tunn...och inte behöva vara hungrig längre...är helt underbar.

/K

2007-10-27 @ 01:55:13
Postat av: Madeleine

K: du är ju sjuk. Vet du ens hur det är att ha en ätstörning?! Vet du hur mycket man tar in av vad som sägs i sin omgivning, hur lätt man påverkas? Och så sitter du och peppar tjejen med bloggen att gå och bli sjuk och grovt anorektisk genom att inte äta alls`!!? Människor som du borde på allvar söka hjälp, K, du mår inte bra om du fortsätter tracka ner eller "hjälpa" som du säkert uttrycker det. Tänk den dagen flickan du "hjälpt", när hon faller ihop och dör av näringsbrist och av att vara undernärd. Hur bra mår du då? Skärpning!

Blogg-bruden: Ta dig samman och hör av dig till närmsta BUP om du är under 19 och annars till läkare/terapeuter för att få hjälp. Det är enda möjligheten till en någorlunda lyckad utväg och befrielse. Ta hand om dig och lycka till. Komm ihåg att det inte är kroppens form som gör att du mår dåligt, att det ligger grundat i annat och att allt alltid har en lösning.
Mvh. Madeleine

2007-11-01 @ 12:03:26
URL: http://kvasifilosof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0