Sömnlös natt.

Strax innan tolv inatt åt jag följande:

- 1,5 paket kex
- Makrillfilé
- Mjölk

Jag åt INGET under dagen sen åt jag detta. VARFÖR?!?!?! Det är därför jag inte somnat än. För jag kan inte lägga mig med den ångesten. Det går inte. Man ligger och vrider och vänder på sig och känner att man redan gått upp något kilo. Jag är otroligt trött nu, bör sova, men då förstör jag min sömn helt, det är ju typ nu man ska vakna. Borde gå ut och jogga nu faktiskt..

Är det någon som har tips på vad man ska göra när man blir sugen på något om kvällarna? Kvällarna är mitt stora problem. Suck.

Och ja, ni får mer än gärna skälla på mig, för det jag åt är helt oacceptabelt. Och klockslaget jag åt det på, fruktansvärt oacceptabelt.

Vad gör jag här på jorden? Den frågan ställer jag om och om, flera gånger om dagen, varje dag. Och dagen då man kommer fram till att man inte vill vara här mer, kommer man då lämna jorden? I´m afraid I´ll, för jag orkar inte leva såhär mer ska jag säga.. Jag klagar och klagar, men detta är mitt enda sätt att få skriva av mig..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Ät en massa frukt istället. Jag burkar äta frukt med lite yoghurt på kvällarna när jag vet att jag inte kommer att somna annars, det mättar rätt bra.
Ta hand om dig!

2008-01-17 @ 11:14:06
URL: http://itch.blogg.se
Postat av: Jennie

Frukt och grönsaker, typ gurka, kan du äta på kvällarna.

2008-01-17 @ 12:53:51
URL: http://smy.blogg.se
Postat av: skinnyobsession

Kvällarna är värst. Jag brukar borsta tänderna och äta jättestarka mintabletter om jag är sugen på nåt om kvällen. Alternativt nypa tag om allt fett runt magen, brukar tappa aptiten då.

2008-01-17 @ 13:36:27
URL: http://skinnyobsession.blogg.se
Postat av: plastic.

har typ hört att man kan frysa in fun light kuber i frysen (som isbitar typ) det innehåller ju inget vanligt socker iallfall. . hmm aja vet inte, du ta hand om dig! Lova! :)

2008-01-17 @ 16:43:39
URL: http://plasticme.blogg.se
Postat av: Anonym

ta en matsked honung innan man lägger sig har jag hört ska vara bra om man vill gå ner i vikt. Då får magen lite under natten men inte supermycket... ^_^
och fryst yoghurt är också bra.. lite likt tipset ovan.. kram

2008-01-17 @ 18:25:34
URL: http://ibebeautiful.blogg.se
Postat av: Ewe

Jag tycker så synd om dig när jag läser hur dåligt du mår! Hoppas verkligen att du börjar må bättre snart och även fast du kanske inte alls vill det så hoppas jag mest av allt att någon märker att du har ätstörningar och ser till så att du får hjälp! Din familj skulle bli så otroligt ledsna om något hände dig även fast du inte umgås med dem, de skulle antagligen ångra att de aldrig märkte att du hade ätstörningar. Hoppas verkligen att du blir frisk! Kramar

2008-01-17 @ 22:57:19
Postat av: andrea

jag kan inte låta bli att kolla din blogg snabbt och skriva en rad.

jag vet inte om det hjälper att jag skriver ens en gång?

vad fan vill du? vill du ha ihjäl dig själv?
för det är precis det du håller på med...

du kommer att dö om du fortsätter... förstår du inte det? förstår du inte att man dör om man inte äter?

man klarar inte av att leva om man inte äter...

äter man inte förstör man matsmältningen och kan inte smälta mat i fortsättningen.

en fråga:
vill du må som du gör nu för resten av ditt liv??
vill du vakna upp och hata dig själv och ditt liv??
vill du att din familj ska vara ledsna och förtvivlade över hur du behandlar dem??

förstår du inte att du förstör din mage?
du kan få massor med följdsjukdomar som har ihjäl dig om du inte äter.

vi är gjorda för att äta.

du beskriver ditt liv precis som jag levde mitt för ett år sedan. jag hade extrema problem med att få tillbaka en fungerande matsmältning. jag hade extrema problem med att kunna älska mig själv igen. jag hade extrema problem med att kunna umgås med människor. jag FUNGERADE inte. vill inte du fungera? för du funkar inte nu. en gång åt jag inte på 18 dagar. jag drack juice. jag förstörde min mage. vill du det?

MEN! jag tog mig ur det. det tog tid. det gjorde ont. men! jag tog mig ur det.
och det måste du också göra om du överleva. du måste.

snälla. be mig om hjälp.
om du ber mig... kan jag börja att försöka hjälpa dig.

jag sänder dig kärlek
andrea

2008-01-17 @ 23:11:53
URL: http://andreastockholm.blogg.se
Postat av: Anonym

Äter du inget på dagarna så är det ju helt självklart att kroppen skriker efter mat på natten. Sök hjälp...

2008-01-18 @ 15:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0