Jag sover länge men ändå är jag trött

Har jag en depression? Eller inte?

"För mycket sömn, hypersomni, orsakar trötthet och allmänt illamående. Man saknar kraft och blir på dåligt humör. Hjärnans klarhet och livlighet minskar. Man blir förslöad, eftersom man aldrig blir riktigt vaken. Således är dessa tecken nästan desamma som vid sömnlöshet.

Utåtriktade människor har mindre behov av sömn än inåtvända. För att ta reda på huruvida man sover för mycket eller för litet, kan det vara värt att notera, att sömnens längd varierar med vädret. Sömnens längd påverkas också kraftigt av händelser i ens liv, såväl ledsamma som lyckliga.

Om du behöver ta fler än en tupplur per dag, kan det vara bra om du konsulterar en läkare. Det kan vara symtom på depression eller andra sjukdomstillstånd. Om du känner dig trött under dagen kanske du skall fundera på om du skall ta en tupplur iställetför att dricka en massa kaffe."

Allt pekar på det.

Jag sover jättelänge om dagarna och ändå går jag runt och gäspar och längtar hem till mitt täcke. Dels för att jag känner mig fetast och äckligast av alla men också för att jag är trött.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snejana har dröm kroppen. älskar den..

2008-07-31 @ 09:19:44
URL: http://anadiary.webblogg.se/
Postat av: Linn

jag sover ca 2-3 ggr under ett dygn... typ 6-12 timmar. Det är ju jobbigt att jämt vara trött. Lider med dej.. <3

2008-10-08 @ 11:55:17
URL: http://sessabu.blogg.se/smal
Postat av: AnnaP

Vad läskigt, jag sover nog också förmycket. Läste någonstans att man inte ska sova mer än 10 timmar max för att må som bäst, jag tror jag sover drygt 12 timmar per dygn.

2008-11-17 @ 12:32:25
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Anna

kan också vara järnbrist

2009-08-20 @ 16:13:52
Postat av: Emma

Jag är 100% säker på att det är för du inte äter. Jag har varit där, sov hela tiden o var trött. Du får inte i dig någon energi och därför är du trött. Om man inte äter, fast man sover får man inte energi. Man måste äta, det har jag lärt mig. Och det tar mycket mat för att du ska gå upp i vikt så du borde börja äta, du kommer verkligen känna skillnaden! Och sen när du är normal & frisk kommer du tänka tillbaka till denna tiden och inte fatta hur du kunde tänka så och förstå!



Önskar dig bara ditt bästa. Kram

2009-10-26 @ 21:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0