Funderingar

Jag läste precis en kommentar:

"fattar inte att du försökte hoppa från 2 vån. du är galen. då förstår du väl hur dåligt du mår. du måsta snacka med någon innan du gör något värre, jag vet jag har varit där jag har gjort det mesta. min syster dog pgr av att hon aldrig berättade. och nu finns hon inte mer. och det kanske inte heller du gör om du fortsätter så här."

Jag vet om att jag mår dåligt. Jag funderar på att jag hade kunnat dö där på midsommarafton. Jag hoppade ju för fan från andra våningen. Minns knappt någonting, jag hade ju druckit. Jag vet dock att jag hoppade framför min älskade pojkvän. Men nu till mina funderingar, borde han inte prata med mig om detta efteråt? Borde han inte vara lite orolig? Jag vill inte att han ska oroa sig, men man tänker ju lite på det. Jag hade tagit upp det om han hade varit den som hoppat.

Istället sa han bara (lite på skoj) när jag frågade vad jag sa innan jag hoppade: "Jag dricker ju för att jag mår dåligt".

Borde man inte prata om det då? Han kanske inte tror att det är något allvarligt. Jag älskar honom från hela mitt hjärta men jag tänker inte ta upp det mer, inte, inte, inte. Jag vill inte att han ska tycka att jag är jobbig. Om han vill veta så frågar han väl.

Jag kanske ska festa i helgen, dricka. Fast jag borde inte dricka, jag var ju nära på att dö på midsommarafton när jag drack. Men vadå ska jag vara rädd för att jag ska ta mitt eget liv varje gång jag dricker? Ska jag sluta dricka?

Jag borde sluta dricka för kalorierna. Att dö vore bara sjukt skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0