Hetsätning?

Dagen går relativt bra. Lite buljong. Vatten. Någon frukt. Sen kommer kvällen och idag kunde jag inte kontrollera mig själv vad gäller mat. Jag reagerade inte att jag åt förrän jag slängt i mig massa kaloririkt skit. 

Jag känner hur stort mitt ansikte redan blivit, hur stora mina armar blivit, hur handtagen växer, låren fördubblas. 

Efter att som sagt ha slängt i mig för mycket så kommer jag underfund med vad jag håller på med, vadfan? Slänger i mig ett tuggumipaket i panik.

Det blir säkert en sömnlös natt. Fan. 

Tack för sömntabletter. Om jag finner några härhemma det vill säga. Hade velat ta en stor dos så jag inte vaknar imorgon. Och det menar jag från hela mitt hjärta.

Varför lär jag mig inte hantera det där suget som kommer på kvällarna?! Hur svårt kan det vara? Hur svag är jag? Jag klarar det 2/3 kvällar. Men den där sista tredjedelen ska jag fan klara av, annars kommer jag aldrig blir perfekt.

Kommentarer
Postat av: faker

Sötnos, buljong och apelsin är jätte bra!
Hatar hettsätning:( men imorgon är det en ny dag med nya tag..

2008-03-10 @ 23:11:59
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: faker

jadu:/ finns nog inget att gör mer än att tänka på hur dåligt man kmr må efteråt (om man äter)

2008-03-10 @ 23:59:14
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: B

suget som kommer på kvällarna, dag 3. vad brukar du äta då?
Om det är onyttiga saker så kan du väl byta ut det mot en frukt?

2008-03-13 @ 19:42:46
URL: http://kalorikamp.blogg.se
Postat av: Jennie

Det finns inget som heter Perfekt!! Tänk på det!

2008-03-19 @ 12:54:05
URL: http://smy.blogg.se
Postat av: mia

sluta peppa varandra sjuka sjuka tjejer..Varför lever ni? varför kom ni till denna jord? och varför fick ni friska kroppar för er själ och ande att vistas i under detta liv?? tänk på det..iallfall lite och fråga er vad meningen är med allt? var det för att ni skulle svälta er och förstöra de kropparna och vara olyckliga? inte kunna sova sabba era organ total? för att ni skulle dö en natt för ni proppat i er sömntabletter som er stackars kropp inte klarade av längre?? eller för att ni skulle uppleva, lära er, dansa, älska, dela glädje med andra människor..etc etc..
varför vill ni inte bara leva istället????
det är möjligt, även om det känns helt omöjligt när det enda man kan tänka på är mat....men det ÄR MÖJLIGT fortfarande, ni behöver bara be om lite hjälp o kämpa..kämpa iallfall hälften så mycket som ni käpmar för att INTE äta!
önskar er oändigt mer kärlek och styrka

2008-03-19 @ 14:40:37
Postat av: Jennifer

suget på kvällen kommer för att kroppen skriker efter energi som den inte har fått...kroppen tror att den ska svälta och sätter igång processer för överlevnad. Därför känner du de här sugen... Jag skulle råda dig att söka hjälp, du lider av en sjukdom som är helt omöjlig att ta sig ur på egen hand och som ingen ingen ingen människa förtjänar att bära på. Om du trots allt väljer att skada dig själv, ha ihjäl dig själv på det sätt som du håller på med just nu, så skulle jag åtminstone vilja ge dig rådet att äta mer på morgon och dagen eftersom den energin du stoppar i dig då går åt till att hålla kroppen vaken och igång. Det man stoppar i sig på kvällen behövs också visserligen i allra högsta grad och du borde äta då också, men för att slippa hetsätningsattackerna så kan det vara en bra ide att äta ORDENTLIGT tidigare under dagen. Jag önskar dig all lycka och jag tror att med den viljestyrkan du har om att gå ner i vikt, med den viljan kan du också ta dig ur sjukdomen. Du förtjänar inte att må så dåligt som du gör. Att gå ner i vikt löser inte de verkiga problemen. Jag vet det av egen erfarenhet, står själv och vippar på kanten mellan frisk och sjuk från mina ätstörningar. Jag vet åtminstone att mat i sig inte får en att gå upp i vikt, det är när man börjar trixa så som du gör och som jag gjort under flera års tid, som kroppen inte fattar vad som händer och går ner på sparlåga och lagrar massa fettreserver runt magen som gör att man känner sig tjock fast än man är långt långt ifrån att vara tjock. Jag är övertygad om att du inte vill leva det liv du lever, att du önskar att du kunde sippa tänka på mat dygnet runt. Det är ingen enkel sak att sluta men det är jävligt enkelt att försöka sluta. Man får misslyckas, men försökte man aldrig så har man heller inte lov att klaga (anser jag). Jag tycker du ska försöka. Våga. Tänk på att döden väntar runt hörnet för oss som lider av ätstörningar. Än är det inte försent. Våga ta hand om dig själv, du är värd att må bra.

Lycka till!

2008-05-12 @ 15:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0