Att älska sig själv

Hur svårt ska det vara egentligen? Det är inte kul att vakna och känna att "vilken lång dag detta kommer bli" och kämpa sig genom dagen och stå emot mat. Eller, det är kul och underbart att stå emot mat. Men det är inte kul att kämpa sig genom varje dag. En måltid per dag är okej. Mer är inte alls okej.

Hur lång tid ska det ta att lära sig älska sig själv? Det är jobbigt att inte kunna jobba för att man hatar det man är, det är jobbigt att inte ha ork att plugga för att tankarna på allt sitt fett cirkulerar i huvudet. Det är jobbigt att leva.

Häromdagen fick jag panik och svalde typ fem eller sju efedrin. För att försvinna. Men det var på tok för lite efedrin om man vill lämna jorden, men jag fick panik. Sen skakade jag resten av dagen.

Jag är fånge i en fet och äcklig kropp.

Hur kan någon älska mig? Jag äcklas.

Mat är äckligt, att vara smal är vackert. Nothing tastes as good as thin feels.

image365

Kommentarer
Postat av: Bea

Hej! Jag har läst det du skrivit på din blogg och jag blir så ledsen när jag ser hur vi slösar bort våra liv på jakten på den perfekta kroppen. Jag har själv haft problem med maten sedan jag var 14 och pendlat mycket i vikt, väger nu 56 kg och är 1.66. Har gått ner 31 kg sammanlagt just nu. Och det genom att ÄTA. Jag har haft perioder då jag svultit, och visst, jag gick ner i vikt, men svälten fick mig att må mycket psykiskt dåligt, den gav mig en hemsk obefogad ångest. INGENTING blev bättre av att svälta. Det är inte så konstigt att du "misslyckas" när du svälter, det är mycket svårt att stå emot mat när din kropp är desperat efter energi.

Det jag vill säga är att du kommer aldrig bli nöjd med dig själv när du kommer ner till 50 kg, du kommer antagligen känna dig lika fet och äcklig som du känner dig nu även fast vågen skulle visa på 39 kg. Min målvikt är också 50 kg, fast helst 48. Jag ser mig inte som smal även fast mitt BMI snart visar på gränsen till undervikt om jag går ner några kilo till, jag ser mig ibland som väldigt fet och ibland som en normalviktig person. Jag är nog smal, bara att jag inte kan se det. Har aldrig kunnat se hur jag ser ut. Måste säga att när jag började äta normalt igen (fast väldigt nyttigt och kalorisnålt) försvann den mesta ångesten. Svält sabbar din hjärna otroligt mycket och du kan nå din målvikt genom att gå ner på rätt sätt. Du blir dessutom snyggare vid 50 om du gått ner genom att ÄTA. Jag ger dig gärna tips för jag har mycket kunskap om hur man går ner.

Oj, vad långt det här blev... skulle kunna skriva hur mycket som helst! Om du känner att du vill pratat med någon kan du maila mig på den adressen jag skrivit ner. Jag förstår mer än vad du kanske tror.

Kram / Bea

2008-05-12 @ 18:18:15
URL: http://patrickbateman.bloggspace.se/
Postat av: w

åh, det är så svårt att älska sig själv. men
jag tror på små steg. ett litet steg i taget i rätt riktning. det går inte att finna självförtroendet över en natt, eftersom det inte försvann bara över en natt. rom byggdes inte på en dag.

2008-05-13 @ 14:30:02
URL: http://signalsubstans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0