Badsäsong?

Jag ska åka utomlands om lite mer än en månad. Sol, bad och värme tänker väl folk som inte hatar mat. Jag tänker på mitt fett, fett, fett i kombination med att man måste gå lättklädd. Inte alls kul. Jag vill väga högst 50 kilo när jag sätter mig på planet, och har jag bestämt mig för något så kämpar jag. Jag är envis, och det är väl bra nu när jag ska bli av med mina äckliga kilon. Jag ska bli smal och fin. Och lycklig. Jag vill le! Är det för mycket begärt? Jag vill älska mig själv.

Om jag hade varit smal och fin hade jag velat ha på mig denna bikinin.

Bouquet bandeau bikini

Eller en fin baddräkt kanske.

Bandeau swimsuit

Nu vill jag dock ha en strandklänning plus lite till på mig, gärna denna.


Montserrat kaftan

Jag tycker att det är jättejobbigt att sommaren snart är här. Jättejobbigt. Hemskt. Jag hatar att se mig själv, och att visa mig inför andra. Jag tänker inte ligga och sola på stranden i sommar. Inte, inte, inte. Men vad tusan ska man då göra i sommar? Gå omkring i långklänningar och sola där ingen annan solar? Fy vad jag hatar min kropp.

Kommentarer
Postat av: minnie

hej. jag förstår din sjukdom men har endå en sak att säga dig. för det första, du ska inte träna flera gånger per dag! helst inte två dagar efter varann heller. det tar tiiiid för kroppen att förbränna kalorier efter ett träningspass. men om man tränar igen innan kroppen har förbrännt klart så stoppas förbränningen. för det andra: sök hjälp! du ska inte gå ner ett enda kilo till, du tynar bort!

2008-05-17 @ 21:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0